خبر وبلاگ

ساخت وبلاگ

در اواخر سال ۱۳۹۸ با نزدیک شدن به سال جدید، در حالی که تازه چند روزی از شیوع ویروس عجیب و سرسخت کرونا در کشور گذشته بود، شاهد شیب صعودی قیمت‌های گوشی بودیم و روز به روز به قیمت‌های این کالاها در بازار اضافه میشد.

افزایش قیمت تلفن همراه و نبود نظارت صحیح بر قیمت‌ها

با افزایش بی‌رویه قیمت تلفن همراه، آن هم درست زمانی که به دلیل تعطیل شدن مدارس و آموزشگاه‌ها و عدم امکان حضور فیزیکی در کلاس‌های آموزشی مجازی، نیاز خانواده‌ها به گوشی‌های هوشمند بیشتر شده بود، چرا که با توجه به راه‌اندازی برنامه شاد و نحوه عملکرد آن که تنها بر روی سیستم عامل اندروید میسر و امکان‌پذیر بود بسیاری از خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند داشتند در این زمینه به مشکل برخورده واعتراض‌های مردمی نسبت به عدم نظارت بر قیمت خرید و فروش گوشی تلفن همراه بالا گرفت.

متأسفانه به دلیل عدم وجود نظارت صحیح و اقدامات لازم در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند، فرصت برای برخی سودجویان فراهم شد تا با وجود شرایط عجیب و نامناسب کشور و نیاز و تقاضای بالای مردم برای تهیه تلفن همراه، همچنان به فکر به دست آوردن سود بیشتر برای خودشان باشند و حتی گوشی‌هایی که مدت‌ها پیش از کرونا و با قیمت پایین‌تر ارز وارد کردند را به بهانه‌هایی چون نبود کالا و عدم انجام واردات به دلیل لغو پروازها و بسته شدن مرزها گران‌تر بفروشند.

بررسی علل و عوامل گران شدن گوشی؛ منتظر ارزان‌تر شدن تلفن همراه باشیم؟

 

بنابراین، افزایش قیمت گوشی عملا توانایی خرید را از اقشار عادی جامعه با سطح مالی پایین سلب کرده و به دنبال آن، بی‌اطلاعی کاربران از کاهش یا افزایش قیمت در روزهای آینده نیز سبب شد تا خیلی از مردم برای خریدن این کالا تا حد امکان دست نگه‌دارند و منتظر بمانند تا بالاخره مسئولی از راه برسد و برای قیمت تلفن‌های همراه تعیین تکلیف قطعی کند.

پیگیری اصحاب خبر و رسانه درمورد علل و عوامل افزایش قیمت گوشی همراه

با بی‌توجهی مسئولان مربوطه و عدم پیگیری خودجوش آنان در این زمینه‌، اهالی خبر و رسانه با بررسی جنبه‌های مختلفی از موضوع که می‌توانست دلایلی برای افزایش قیمت گوشی باشد به سراغ مسئولان مربوطه رفته و علل و عوامل این گرانی‌ها را جویا شدند که به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در این مورد، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تلفن‌های همراه دلایلی ذکر شد.

با وجود اینکه در گفتگوهایی مطرح شده است که جنس در بازار زیاد بوده و دلیل گران شدن این نوع اقلام، کمبود کالا نیست، اما نظراتی خلاف این موضوع نیز به چشم می‌خورد، به طوری که انجمن واردکنندگان موبایل، پیش از این اعلام کرده بود به دلیل بی‌اعتبار و منقضی شدن تخصیص ارز نیمایی بازرگانان این حوزه آن هم در شرایط کرونا و وجود تحریم‌ها، حجم عمده‌ای از کالاها در گمرکات کشور دپو شده و امکان ورود آن به بازار وجود ندارد.

بررسی علل و عوامل گران شدن گوشی؛ منتظر ارزان‌تر شدن تلفن همراه باشیم؟

همچنین نوسانات ارزی، فشارهای اقتصادی و شیوع کرونا که اوایل با لغو پروازهای داخلی و خارجی در امر حمل و نقل مشکلات و تأخیراتی را ایجاد کرد نیز می‎‌توانند از دلایل کمبود کالا و در نتیجه افزایش قیمت به حساب بیایند، که البته در این میان نباید از تخلفات برخی شرکت‌ها در این زمینه که با اختلاف قیمت فاحش در خرید و فروش و دو فاکتوری کردن معاملات در در صنوف بی نظمی ایجاد می‎کنند نیز غافل شد.

اما در هر صورت، چند روزی است که شاهد کاهش قیمت هرچند جزئی تلفن همراه هستیم که البته هنوز با وجود این کاهش قیمت، اما هنوز به میزان حقیقی خود نرسیده و همچنان گوشی‌های تلفن همراه همگی بالای ۲ میلیون تومان و حتی بیش از حقوق ماهیانه یک کارگر می‌باشد و تمام مسئولین و افراد ذی‌ربط که با بی‌توجهی به اقشار مختلف جامعه سبب سلب توانایی خرید از آنان می‌شوند در این مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

منتظر کاهش قیمت تلفن همراه باشیم؟

بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه حاکی از آن است که، در روزهای اخیر حدود ۳۰۰ هزار گوشی تلفن همراه تنها از یک برند معروف به بازار تزریق شده است و همین موضوع به زودی باعث افت بیشتر قیمت این  نوع کالا در بازارهای مختلف فروش می‌شود. همچنین لازم به ذکر است وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای در خصوص ثبت سفارش تلفن همراه به کاربران سامانه جامع تجارت اعلام کرده که واردات تلفن همراه صرفا از محل ارز حاصل از صادرات امکان پذیر است.

بررسی علل و عوامل گران شدن گوشی؛ منتظر ارزان‌تر شدن تلفن همراه باشیم؟


خبر وبلاگ...
ما را در سایت خبر وبلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خبر وبلاگ niloblog-news بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت: 20:14

باشگاه مشتریان چیست؟

قبل از خواندن مقاله شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر به صفحه اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان و توضیحات کامل هدایت شوید

باشگاه مشتریان چیست؟

قبل از خواندن مقاله شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر به صفحه اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان و توضیحات کامل هدایت شوید

 

نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان چیست؟

نرم افزار باشگاه مشتریان یا CRM وفاداری چیست؟ اطلاعاتی جامع در باره وفاداری مشتریان یا سیستم باشگاه مشتریان که برای صاحبان کسب کار الزامیست .
قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنم که تمام تلاش سایت نرم افزاران ارائه اطلاعات درست و صحیح در مورد این سی آر ام (CRM) مدیریتی مشتری به شما بازدید کننده محترم است تا شما با خیال راحت بهترین باشگاه مشتریان و بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را برای خود انتخاب کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان یک سیستم یک پارچه تحت وب جهت وفادار سازی مشتریان کسب و کار های مختلف میباشد.

اصلاً وفاداری یعنی چه؟
 

قبل از اینکه به سراغ چگونگی ایجاد وفاداری مشتری برویم، بهتر است بفهمیم وفاداری در رفتار و در احساسات افراد چگونه شکل گرفته و جلوه پیدا می‌کند.

حقیقت اول) وفاداری در روابط و وفاداری در مشتری از یک جنس نیستند

در رابطه بین بیزینس و مشتریان، وفاداری حاصل یک احساس در مشتریان است. اگر این احساس تامین نشود و یا خدشه­‌دار گردد، مشتریانِ وفادار خود را از دست خواهید داد. توصیه می‌کنیم ۴ قانون طلایی زیر را به یاد داشته باشید. این موارد زمینه‌ساز ایجاد یک رابطه خوب با مشتری بوده، و ادامه‌دهندۀ مسیری هستند که به وفاداری مشتری ختم می‌شود. در واقع این عوامل به مستحکم­‌تر شدن وفاداری کمک و آن را تقویت می­‌کنند:

  • اعتماد
  • علاقه
  • اهمیت قائل شدن
  • ارتباط فعال

حقیقت دوم) وفاداری یک جاده دوطرفه است

نکته­‌ای که صاحبان کسب و کار معمولاً نسبت به آن غافل می‌­شوند دو طرفه بودن وفاداری در رابطۀ بین بیزینس و مشتری است. برای داشتن مشتریان وفادار، اول شما باید به آن‌ها وفادار باشید و مهم‌تر از آن، وفادار بمانید. می‌پرسید چطور؟

  • حفظ کیفیت محصولات و خدمات
  • مناسب بودن نوع برخورد
  • احترام به مشتری
  • اهمیت قائل شدن برای مشتری
  • و تلاش برای حل مشکلات مشتری

حقیقت سوم) ایجاد وفاداری در مشتری کار راحتی نیست!

لازم است بدانید که وفاداری مشتری چیزی نیست که یک شبه ایجاد شود. کار کردن روی ایجاد این وفاداری، یک سرمایه‌ گذاری طولانی مدت برای بیزینس شماست؛ هر چند که نتایج زودبازده آن نیز فوق‌­العاده است. راستش را بخواهید ۷۸% مشتریان در آمریکا به هیچ برندی وفادار نیستند. اما چرا؟ چون بیشتر بیزینس‌ها توجهی به اهمیت مشتریان وفادار ندارند یا تلاش کافی برای ایجاد آن نمی­‌کنند.

یک بار دیگر به جملۀ بالا توجه کنید. از این جمله چه چیزی دستگیرتان می‌شود؟ اجازه دهید من به شما بگویم: “توجه کافی به مشتریان وفادار می­‌تواند یک مزیت رقابتی قدرتمند و پایدار برای بیزینس شما باشد.”

مشتری وفادار مشتری است که ترجیح میدهد همیشه از فروشگاهی خاص خرید کند یا از ارائه دهنده ای خاص خدمات بگیرد.   نرم افزار وفاداری مشتریان یا باشگاه مشتریان به شما کمک میکند تا مشتریانی وفادار بسازید و همچنین مشتریان جدید کسب کنید و آنها را ترغیب به خرید بیشتر کنید و در نهایت فروش و سود خود را افزایش دهید.

روش کار به این صورت است که شما پس از ثبت نام یک اشتراک استفاده از نرم افزاران و یک کارتخوان تحویل میگیرید همچنین به تعداد مورد نیاز کارت اعتباری هوشمند با طراحی اختصاصی خود خریداری میکنید سپس به مشتریان خود که برای تسویه حساب می ایند یک کارت اعتباری عضویت در باشگاه مشتریان خود میدهید ، شما برای صدور کارت از مشتریان خود اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، شماره همراه ، تاریخ تولد ، آدرس و… میگیرید و یک کارت برای مشتری تعریف و به نام او صادر میکنید .

فرم باشگاه مشتریان

از این به بعد پس از هر بار خرید ، مشتری هنگام تسویه حساب علاوه بر مبلغ صورت حساب ، کارت اعتباری خود را نیز میدهد .

شما کارت را روی کارت خوان میکشید و درصدی از صورتحساب را به کارت او واریز میکنید توجه کنید که این مبلغ مطابق با درصد هایی که برای سطح های مختلف مشتری قبلا اعمال کرده اید به صورت اتوماتیک توسط سیستم محاسبه میشود.

مشتری پس از چند بار خرید زمانی که اعتبار کارتش به حد نصاب رسید میتواند در قبال خرید محصولات شما یا استفاده از خدمات شما به جای پول از اعتبار کارت خود استفاده کند.این مسئله باعث میشود مشتری بابت ارزشی که میگیرد ترجیح دهد به جای رقیبانتان به دفعات به شما مراجعه کند.

همچنین مشتریان شما میتوانند با معرفی شما به دوستان و آشنایان خود در قبال خرید آن ها نیز درصدی دریافت کنند ، بدین ترتیب شما علاوه بر این که مشتری خود را به مشتری وفادار و دائمی تبدیل کرده اید او را به بازاریاب برای خود نیز تبدیل کرده اید تا برای شما مشتریان جدیدی پیدا کند .

 

چرا باشگاه مشتریان؟

در حقیقت مشتریان وفادارتان از قبل به شما اعتماد دارند و راحت‌تر پیشنهادات شما را قبول می‌کنند. به همین خاطر شما این فرصت را دارید که علاوه بر محصولات و یا خدمات اصلی خود، چیزهای دیگری نیز به آنها بفروشید.

این فرصتی استثنایی برای بیزینس‌هاست، چرا که بدون هزینه کردن برای ایجاد بازار جدید، تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتری جدید، می‌توانند حجم فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

  1. کاهش هزینه‌های مارکتینگ

این یکی از مهم‌ترین فواید “مشتریان وفادار” است. چرا؟

چون تبلیغات دهان به دهان (word of mouth marketing) یکی از موثرترین انواع تبلیغات است و برای تمام بیزینس‌ها به شدت جواب می‌دهد. چرا که ما به کسانی که می‌شناسیم، اعتماد داریم و وقتی آنها چیزی به ما پیشنهاد می‌کنند، قبول میکنیم. طبق آمار Nielsen حدود ۸۴درصد مشتریان به رسانه‌های اکتسابی (eaed media – به هر گونه تبلیغی برای شما گفته میشود که خودتان برایش پولی نداده باشید و یک نفر سومی آنرا ایجاد کرده باشد، مثل یک پست اینستاگرام از رستوران شما) بیشتر از هر مدل دیگرِ تبلیغات اعتماد دارند.

تبلیغات دهان به دهان همواره یکی از مهمترین ابزارهای مارکتینگ بوده است. این ابزار، آگاهی (Awareness) در مورد برند را بالا می‌برد. ضمن اینکه مشتریان را با برند درگیر کرده و مشتری احتمالی ایجاد می‌کند. در عصر دیجیتالِ امروز، بستر لازم برای این ابزار بیشتر از قبل آماده است. در تبلیغات دهان به دهان این مشتری وفادار است که نقش حیاتی را برای شما بازی می‌کنند، چرا که آنها  هستند که برای برند شما ذوق دارند و به آن علاقه‌مندند. به همین علت در مورد آن صحبت می‌کنند و تجربه‌هایشان را برای همه و حتی در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

همچنین شما میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و به دسته هایی که خرید بیشتری دارند یا افراد بیشتری را معرفی میکنند درصد بیشتری بدهید . این گونه مشتری خود را ترغیب به خرید بیشتر و بازاریابی بیشتر برای خود میکنید .

همچنین میتوانید ۳ روز قبل از تولد مشتریان به آن ها پیامک تبریک بدهید و به آن ها به عنوان هدیه تخیفیف ویژه روز تولد بدهید .

با نرم افزار باشگاه مشتریان مشتری همیشه از شما و ارزشی که به او میدهید راضی است و ترجیح میدهد از محصولات و خدمات شما استفاده کند و همچنین افراد دیگری نیز به شما معرفی کند و در نتیجه سود دهی و فروش شما در کنار رضایت مشتری و مشتری مداری بالا میرود.

متوجه نشدید ؟؟؟ کمی ساده تر 

پس به این مثال توجه کنید :

برای مثال من دارای یک رستوران هستم مشتری به رستوران من مراجعه کرده وسفارش یک پیتزا مخلوط به مبلغ ۲۰ هزار تومان میدهد بعد از دریافت پیتزا مبلغ را پرداخت کرده و از رستوران خارج میشود . من در این لحظه ۲۰ هزار تومان کسب درآمد داشتم ولی اطمینان ندارم که مشتری باز به رستوران من مراجعه کند و باز من کسب در آمد داشته باشم .

در این لحظه من نیاز به روشی دارم که باعث شود مشتری باز به فروشگاه و رستوران من مراجعه کند

خب در این لحظه نقش این سیستم پر رنگ میشود

من دستگاه افزاینده فروش را تهیه میکنم و وقتی مشتری به فروشگاه من مراجعه کرد  با استفاده از دستگاه کارتخوان و کارت های هوشمند ، یک کارت به نام مشتری برای مشتری صادر میکنم و برای مثال به عنوان هدیه ۱۰ در صد از مبلغ خرید مشتری را به کارت هوشمند مشتری به عنوان هدیه واریز میکنم یعنی وقتی مشتری یک پیتزا مخلوط ۲۰ هزار تومنی خرید میکند مبلغ ۲ هزار تومن را به عنوان هدیه و برای تشکر به کارت واریز میکنم و کارت را در اختیار مشتری قرار میدهم .

خب چه اتفاقی افتاد ؟؟

باشگاه مشتریان

من در بین دیگر رقبایم متمایز شدم یعنی فروشگاه و رستوران من در چشم مشتری با ارزش تر و مشتری مدار تر جلوه کرد . و این یعنی مشتری بعد از دریافت کارت برای خرید های بعدی به من مراجعه میکنم چون من به مشتری خودم هر بار درصدی را به عنوان هدیه و تشکر داخل کارت ذخیره میکنم. و این یعنی :

مراجعه بیشتر و سود بیشتر

اعتبارات مشتری چه میشود ؟؟

بعد از این که دفعات مراجعه مشتری به فروشگاه من بیشتر شد خود به خود مبلغ ذخیره شده در کارت مشتری بیشتر شده و مشتری امکان این رو داره که با توجه به مبلغ ذخیره شده در کارت یک بار از خدمات فروشگاه یا رستوران من استفاده کنه و اعتبار رو از کارتش پرداخت کنه و پولی بابت خدمات نپردازه …

نرم افزار باشگاه مشتریان شامل کارت خوان مخصوص است؟

نرم افزار تولید شده توسط نرم افزاران شامل دستگاه کارت خوان مخصوص و تعدادی کارت هوشمند خام است که در صورت لزوم میتوانید تعداد کارت های خریداری شده را افزایش دهید.

خبر وبلاگ...
ما را در سایت خبر وبلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خبر وبلاگ niloblog-news بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت: 2:06

باز شدن رستوران ها همراه با موج پیش رونده ویروس کرونا شرایط را برای افراد خطرناک تر خواهد کرد زیرا با شیوع بیشتر بیماری، مهار و کنترل آن برای تمام افراد سخت‌تر خواهد شد. طبق بررسی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراکز تهیه و توزیع غذا، به خصوص رستوران‌ها جزو مشاغل پرخطر شناخته شده اند.

اگرچه فعالیت رستوران‌ها شروع شده است، اما کارشناسان همچنان توصیه می‌کنند فعلا از رفتن به رستوران خودداری کنید و اگر هم می‌روید این نکات را رعایت کنید.

چه کسانی باید بیشتر احتیاط کنند؟

در این شرایط افرادی که بالای ۶۵ سال سن داشته و بیماری‌های زمینه‌ای دارند باید بیشتر از قبل مراقب خود باشند.

در چه شرایطی باید قید رستوران را زد؟

-کارکنان ماسک نداشته باشند.

- ورودی یا اطراف صندوق شلوغ باشد.

- فاصله صندلی ها کمتر از ۲ متر باشد.

رفتن به رستوران ها

هنگام ورود به رستوران، به این نکات توجه کنید

- اگر بیمار هستید در منزل بمانید.

- بلافاصله قبل از سفارش و خوردن غذا مورد نظر حتما دست‌های خود را بشویید.

- ساعات و رستوران‌های خلوت تر را انتخاب کنید.

- بعد از صرف غذا بلافاصله رستوران را ترک کنید.

- رستوران‌هایی که در مکان‌های آزاد وجود دارند را انتخاب کنید.

- فقط برای خوردن و  آشامیدن ماسک خود را بردارید.

- سعی کنید دست شما با هیچ سطحی تماس پیدا نکند و حتما همراه خود یک ژل ضدعفونی کننده داشته باشید.

- حتی‌الامکان غذا را سفارش داده و در منزل یا محل کار گرم کرده و سپس میل کنید.

خبر وبلاگ...
ما را در سایت خبر وبلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خبر وبلاگ niloblog-news بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت: 19:28

این روز‌ها، با توجه به این که اواخر بهار و رسیدن به فصل تابستان را تجربه می کنیم؛ مسئله‌ی شایعی که افراد حین ورزش و یا در حالت عادی ممکن است تجربه کنند، گرمازدگی است.

ملک لو ادامه داد: گرما زدگی در شرایطی اتفاق می‌افتد که گرمای محیط از حد تحمل بدن فراتر می‌رود و سیستم‌های جبرانی بدن، نمی‌توانند این وضعیت را کنترل کنند. در این مواقع، با احساس تشنگی زیاد، تعریق بیش از حد، خستگی و بی حالی، تهوع، سرگیجه و استفراغ رو به رو می‌شویم. گاهی گرما زدگی به پایین آمدن سطح هوشیاری هم منجر می‌شود.

او افزود: با توضیحاتی که ارائه شد، اهمیت پیشگیری از این عارضه روشن می‌شود و دانستن راه‌های آن، برای تمامی افراد مخصوصا ورزشکاران، کودکان و اشخاص مُسن ضروری است. سیستم ایمنی کودکان و سالخوردگان، ممکن است نتواند به راحتی این شرایط را تحمل کند و به همین دلیل این گروه، در معرض ریسک بیشتری قرار می‌گیرند.

ورزشکاران فعالیت های خود را در دمای مناسب انجام دهند

ملک لو تصریح کرد: برای پیشگیری از گرما زدگی، چند راهکار خیلی ساده وجود دارد. در ابتدا ورزشکاران باید سعی کنند فعالیت خود را به ساعات خنک‌تر روز موکول کنند؛ خصوصا فعالیت ورزشی را در زمان‌هایی انجام دهند که محیط، دمای کمتری دارد. صبح زود و نزدیک به غروب آفتاب، زمان‌های مناسبی هستند و هوا نسبتا خنک است. در هنگام ورزش، حتما باید از پوشش ورزشی مناسب استفاده شود که امکان تعریق وجود داشته باشد وخود لباس هم سبک باشد، منافذ مناسبی داشته و گرما را بیش از حد در خود نگه ندارد.

برای جلوگیری از گرما زدگی ۲ تا سه لیوان آب یا مایعات مناسب مصرف کنید

پزشک تیم ملی والیبال و فوتبال بانوان ادامه داد: موضوع مهم دیگر، استفاده‌ی کافی از مایعات، مواد قندی و املاح است. توصیه می‌کنیم افراد، پیش از شروع ورزش، ۲ تا سه لیوان آب یا مایعات مناسب مصرف کنند. نیم یا یک ساعت پیش از ورزش، یک میان وعده سبک مصرف کنند که از نظر تامین کربوهیدرات و تامین قند مورد نیاز بدن، در حین ورزش، دچار مشکل نشوند.

ملک لو تاکید کرد: ورزشکاران در حین ورزش، از نوشیدنی‌های خانگی استفاده کنند؛ به عنوان مثال ترکیبی از آب، کمی شکر، کمی نمک و لیموی تازه، نوشیدنی مناسبی است. مصرف آب خالص، تنها برای زمانی که مدت و شدت ورزش کم است، مشکلی ندارد. اما در مدت زمان بیش از یک ساعت و یا شدت‌های بالاتر، حتما نوشیدنی حاوی قند و نمک باشد. با این روش، از اسپاسم‌های عضلانی جلوگیری و قند خون تامین می‌شود. البته در ورزش‌های کوتاه مدت، نیاز به نوشیدنی‌های بیش از حد شیرین نیست و می‌توانند تنها کمی آب و شکر را قرقره کنند.

ملک لو گفت: مواد دیگری که می‌تواند برای ورزشکاران و حفظ آب بدن مفید باشد، تخم شربتی است. با استفاده از این مواد، بدن کمتر دچار کم آبی می‌شود.

پس از ورزش دوش آب ولرم بگیرید

ملک لو به ورزشکاران توصیه کرد: حتما پس از ورزش دوش آب ولرم بگیرند و تعویض لباس داشته باشند. حتما نوشیدنی‌های مناسب استفاده کنند، چرا که باید یک و نیم برابر حجم آبی که از دست دادند، پس از ورزش تامین شود. بهترین پیشنهاد مصرف شیر است که باید تدریجی استفاده شود.

او در پایان تصریح کرد:  ورزشکارانی که در لباس هایشان حین ورزش، رگه‌های سفید ایجاد می‌شود، حجم مایعات و املاحی که از دست می‌دهند زیاد است. به دلیل از دست دادن سدیم بیش از حد، بیشتر در معرض گرمازدگی هستند و باید مراقب باشند که در دراز مدت، با مشکلات بیشتری مواجه نشوند.

خبر وبلاگ...
ما را در سایت خبر وبلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خبر وبلاگ niloblog-news بازدید : 204 تاريخ : جمعه 9 خرداد 1399 ساعت: 17:12

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  عبور از بحران‌های تحمیلی با اتحاد و همدلی بیشتر قوا/ تقدیر از همه خدمتگزاران در ماه مبارک رمضانرئیس جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و متدین ایران در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‏‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روز‌ها و شب‏‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‏‌ویژه در شب‏‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‏‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌‏الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا»

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مهمانی خدا، حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را بر همه مسلمانان جهان به‏‌ویژه مردم شریف و متدین ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‏گویم.

عید فطر در واقع پایان یک ماه پر برکت با دستاورد‌های سازنده و نجات بخش و آغاز یک راه پرامید با بازگشت به اصل و فطرت خویش و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است که بی‌‏شک بهره‏‌گیری از برکات این ایام سرشار از پاداش، بشارت و آمرزش الهی است.

خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‏‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روز‌ها و شب‏‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‏‌ویژه در شب‏‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‏‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

اکنون که کشور ما در برابر فشار‌های ظالمانه و هدفمند دشمنان قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به پیام‏‌های سازنده و روشنگر ماه رمضان نیاز است. بی‏‌تردید در سایه رهنمود‌های راه‌گشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‏‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن تقدیر از همه خدمتگزاران دلسوز و فداکاری که در ماه مبارک رمضان نیز با عزم راسخ و ایمان قوی، در عرصه‏‌های گوناگون بهداشتی، درمانی، خدماتی، امدادی و دیگر زمینه‏‌ها با زبان روزه به هموطنان خود یاری رساندند، امیدوارم همگان با توجه به ارزش‌ها و عظمت این ماه مبارک، بتوانیم بیش از پیش شاهد نزدیکی دل‏‌ها و تحکیم پیوند‌های دینی و رعایت ارزش‏‌های والای اخلاقی در رفتار‌های فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی خود باشیم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

خبر وبلاگ...
ما را در سایت خبر وبلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خبر وبلاگ niloblog-news بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 4 خرداد 1399 ساعت: 0:14